FANDOM

Skull island 1933

Mapa wyspy zdobyta przez Carla Denham'a

Wyspa Czaszki (Skull Island) - legendarna wyspa położona ok. 12° 0′ 0″ S, 78° 0′ 0″ E pośrodku Oceanu Indyjskiego. Całkowicie odizolowana od reszty świata, otoczona ścianą gęstej mgły, uchowała na swojej powierzchni fragment zaginionego świata sprzed milionów lat.

Historia geologicznaEdytuj

Wys
SkullIslandSoK

Wyspa Czaszek najprawdopodobniej była niegdyś dużym półwyspem, na którym dzięki wyjątkowo sprzyjającym warunkom różne prehistoryczne gatunki z różnych epok znalazły schronienie podczas licznych w historii Ziemi wielkich wymierań.

Znalazły tam schronienie różne gatunki, w szczególności jurajskich i kredowych dinozaurów, pterozaurów i plezjozaurów. Niektóre gatunki przetrwały w niezmienionej formie, inne zaś ewoluowały i wykształciły nowe cechy.

Na skutek ruchów płyt tektonicznych duży fragment lądu oderwał się od kontynentu i powoli przesuwał się w kierunku pełnego oceanu, jednocześnie stopniowo tonąc. W ten sposób powstała mała wyspa o powierzchni ok. kilkudziesięciu kilometrów kwadratowych. Wydobywające się z podmorskich szczelin gorące wody napotykają zimne wody oceanu, wytwarzając gęstą mgłę zasnuwającą wyspę ze wszystkich stron.

Procesy wulkaniczne zaczęły sprawiać, że wyspa powoli zaczęła pogrążać się w oceanie, zmuszając liczne gatunki zwierząt do życia na stosunkowo małym terenie. Doprowadziło to do kryzysu ekologicznego oraz spotęgowania konkurencji o pożywienie i terytorium.

WyspaEdytuj

Skull
Is

W dżungli

Jest to skalista wyspa o powierzchni nie większej niż kilkadziesiąt km kwadratowych. W głębi wyspy wznoszą się dwie duże góry oraz kilka mniejszych. Większa z gór nazywana jest Górą Czaszki z powodu kilku wgłębień na jej ścianach, które nadają jej wygląd ludzkiej czaszki. W jaskini przy szczycie mieści się legowisko Konga.

Nie licząc skalistych wybrzeży oraz górskich szczytów wyspa w całości pokryta jest tropikalną puszczą. Rosną tam wielkie, omszałe drzewa pomiędzy którymi rozrastają się liany. Podłoże porośnięte jest paprociami i sagowcami. Mało jest otwartych przestrzeni, głównie są to polany lub zamglone jeziora i moczary. W dżungli żyją dinozaury - rogate styrakozaury, drapieżne T. rexy, stegozaury, wielkie niedźwiedzie oraz wiele innych stworów, o który zapomniała ewolucja.

W dżungli napotkać można na skalne przepaści i rozpadliny. Na ich dnie, gdzie nie dociera zbyt dużo słońca, żyją jaszczury i wielkie stawonogi, żywiące się tym co spadnie z góry.

TubylcyEdytuj

SkIs1

Na wybrzeżu ogrodzonym od puszczy gigantycznym murem, mieści się wioska tubylców. Prawdopodobnie byli mieszkańcami Oceanii, którzy kilka/kilkanaście tysięcy lat temu przybyli na czółnach do wyspy.

Ze strachu przed potworami czającymi się w głębi wyspy wybudowali wielki mur, a żyjącego za nim Konga czcili jako bóstwo i składali mu ofiary z ludzi. Sami nie wznosili żadnych budowli, żyli głównie z rybołówstwa i mieszkali w trzcinowych domach w wiosce.

Wyprawa Carla Denham'aEdytuj

W 1933 Carl Denham, nowojorski reżyser, wszedł w posiadanie mapy, która rzekomo przedstawiała drogę do nieznanej wyspy. Uznał, że byłby to wymarzony plener do kręcenia jego najnowszego filmu. Wraz ze sprzętem, ekipą i dużą ilością broni wypłynął na pokładzie statku S.S. Venture w kierunku Sumatry.

Na miejscu zaznaczonym na mapie wyprawa zastała gęstą mgłę pośrodku morza, a w niej legendarną Wyspę Czaszek. Załoga zeszła na ląd na rekonesans, podczas którego dotarli do położonej u stóp wielkiego muru wioski tubylców. Wyspiarze posługiwali się dialektem w miarę podobnym do znanych cywilizowanym ludziom języków, co pozwoliło ekipie porozumieć się z nimi. Wódz plemienia chciał "kupić" od nich główną aktorkę, Ann Darrow, by złożyć ją w ofierze swemu bóstwu - żyjącemu za murem zwierzęciu. Amerykanie, rzecz jasna, odmówili tej transakcji wymiennej i powrócili na statek.

W nocy tubylcy podpłynęli do S.S. Venture na czółnach, porwali ze statku kobietę i złożyli w ofierze Kongowi, który porwał ją w głąb wyspy. Gdy tylko załoga zorientowała się, co zaszło, wyruszyła na ratunek ekspedycja ratunkowa.

W wyniku poszukiwań na wyspie zginęła połowa załogi, jednak kobietę udało się ocalić. Grupa filmowców i marynarzy postanowiła schwytać Konga i przetransportować go do Nowego Jorku.

Zmierzch wyspyEdytuj

Wyspa Czaszek przestała istnieć w 1933, kiedy to na skutek trzęsienia ziemi pochłonął ją Ocean Indyjski, nieodwracalnie niszcząc zaginiony świat.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki