FANDOM

Udusaurus
Udusaur1
Informacje
Nazwa Udusaurus turpis
Gromada Gady
Rząd Nieznany
Rodzina Nieokreślona
Siedlisko Rzeki, moczary
Pokarm Drapieżnik, rybożerca
Film King Kong
Udusaur

Udusaurus turpis (łac.Brzydki mokry jaszczur) – gatunek drapieżnego gada średniej wielkości zamieszkującego rzeki i mokradła Wyspy Czaszek.

Informacje ogólneEdytuj

Udusaur ma wygląd masywnej jaszczury o krępym ciele, z dużą paszczą i szerokim tułowiem. Przednie łapy wyposażone są w szponiaste palce, tylnie zaś wyposażone są w błonę pławną i służą zwierzęciu jako płetwy. Ogon jest spłaszczony i uformowany w płetwę.

Głowa jest masywna i uzbrojona w liczne zęby. Oczy położone są na jej przedniej części; całość nasuwa skojarzenie z pyskiem drapieżnej ryby. Zarówno głowa jaki i szyja chroniona jest grubą, niemal pancerną skórą. Osiąga około 2 metrów długości.

BehawiorEdytuj

Zwierzę to występuje w rzekach, moczarach i rozlewiskach wewnątrz dżungli, chociaż niektóre osobniki zapuszczają się nawet do morskich wybrzeży wyspy. Preferuje płytkie i zarośnięte przybrzeżne wody, gdzie łączy się w niewielkie grupy. Udusaurus poluje na wszelkiego rodzaju ryby i wodne zwierzęta.

SystematykaEdytuj

Pozycja systematyczna uduzaura jest nieznana. Jego wygląd jednak sugeruje przynależność do plakodontów. Można też spekulować jego pokrewieństwo z jaszczurkami.