FANDOM

"Tree tops"
Sylv.jpg
Informacje
Nazwa Sylvaceratops
Gromada Gady
Nadrząd Dinozaury
Podrząd Cerapody
Rodzina Ceratopsinae
Siedlisko Dżungla
Pokarm Roślinożerca
Film King Kong
Sylv..jpg

Sylvaceratops (łac. Rogata leśna twarz, potocznie "tree tops" czyli "leśne oblicze") - gatunek małego ceratopsa zamieszkującego gęstwiny Wyspy Czaszek.

Informacje ogólneEdytuj

Jest to niewielki jak na rodzinę ceratopsów roślinożerca. W odróżnieniu od większości członków tej rodziny ma smukłe i wąskie ciało, przystosowane do zwinnego poruszania się w gęstej roślinności. Również kostna kryza tego dinozaura uległa zwężeniu, by nie zahaczać o niskie konary. Na pysku wyrasta niewielki róg, u samców wydatniejszy, zrzucany jest po sezonie godowym. Zwierzę ma jasnobrązowy kolor z jasnym podbrzuszem oraz czarne pręgi na szyi, łapach, bokach i ogonie. Nogi są smuklejsze i dłuższe w odróżnieniu od słoniowych nóg ferrucutusa. Osiąga od 4 do 5,3 metra długości oraz 1,9 wysokości w kłębie.

BehawiorEdytuj

Jest to płochliwy, szybki i zwinny dinozaur zamieszkujący gęstwiny prehistorycznej puszczy, gdzie jest bezpieczny od ataków drapieżników. Podobnie jak ferrucutus łączy się w rodzinne stada, które wędrują pod baldachimem liści w poszukiwaniu krzewów i owoców runa leśnego.

W okresie godowym samce stają się agresywne, wyrastają im rogi na pyskach a kryzy nabierają kolorów. Po wywalczeniu prawa do samic stado żyje w harmonii przez następny rok.

SystematykaEdytuj

Sylvaceratops jest dinozaurem z rodziny ceratopsów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki