FANDOM

Ten artykuł dotyczy filmu King Kong z 1933 roku.

Jego treść nie jest powiązana z filmem Petera Jacksona.

Stegosaurus
Stego1
Informacje
Nazwa Stegosaurus
Gromada Gady
Nadrząd Dinozaury
Rodzina Stegozaury
Pokarm Roślinny
Stego3

Obraz Charlesa Knight'a stranowiący inspirację

Stego2

Ekspedycja ratunkowa napotyka stegozaura

Stego4

Szkielet Stegozaura (rekonstrukcja z początku XX w.)

Stegosaurus − rodzaj dinozaura ptasiomiednicznego żyjącego w późnej jurze na terenie dzisiejszej zachodniej Ameryki Północnej.

Informacje ogólneEdytuj

Duży, ciężko zbudowany czworonożny roślinożerca, cechował się charakterystyczną posturą, silnie zaokrąglonym grzbietem, krótkimi przednimi łapami, głową leżącą nisko nad podłożem i usztywnionym ogonem trzymanym wysoko w powietrzu. Jego rzędy płyt i kolce pobudzały naukowców do spekulacji. Te drugie służyły prawdopodobnie do obrony, podczas gdy pierwsze mogły prócz tego pełnić rolę w popisach zwierząt czy w termoregulacji. Rodzaj ten cechował się największymi rozmiarami wśród stegozaurów, osiągając mniej więcej rozmiary autobusu. Dzielił jednak mnóstwo cech anatomicznych z innymi, mniejszymi członkami Stegosauria.

Stegozaur z Wyspy Czaszek był większy od swojego prehistorycznego krewniaka, posiadał też cztery, a nie dwie pary kolców na ogonie.

SystematykaEdytuj

Filmowy Stegozaur jest bezpośrednim potomkiem prehistorycznego Stegozaura.

W filmieEdytuj

Bylł pierwszym dinozaurem, którego załoga S.S. Venture spotkała na wyspie. Zaatakował marynarzy i po krótkiej walce został zabity granatem.

W realuEdytuj

Zgodnie z panującym na początku XX wieku przekonaniem, Sterosaurus ciągnie ogon za sobą po ziemi. Pogląd ten został obalony pod koniec minionego stulecia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki