FANDOM

Scimitodon sagax
Scimitodon.jpg
Informacje
Nazwa Scimitodon sagax
Gromada Gady
Siedlisko Dżungla, korony drzew
Pokarm Drapieżnik
Film King Kong

Scimitodon sagax (łac. zwinny szabloząb) - gatunek drapieżnego gada zamieszkującego dżunglę Wyspy Czaszek.

Informacje ogólneEdytuj

Scimitodon jest nadrzewnym drapieżnikiem o wyglądzie podobnym do dużej jaszczurki. Ma dosyć smukłe ciało, długi ogon oraz zwartą czaszkę. Wzdłuż jego grzbietu cięgnie się rząd ostrych, tarczkowatych kolców. Ciało ma zielonkawą, maskującą barwę.

Szczęki wyposażone są w ostre zęby, zaś charakterystyczną cechą zwierzęcia jest para szablastych zębów w przedniej części górnej szczęki. Scimitodon osiąga od 4 do 6 metrów długości.

BehawiorEdytuj

Jest to samotny drapieżca, zamieszkujący dżunglę. Często wspina się na gałęzie i potrafi przemieszczać się na długich dystansach pomiędzy koronami drzew. Pomimo swojego rozmiaru jest zaskakująco zwinny; potrafi wykonywać imponujące skoki pomiędzy drzewami.

Jego ofiarą padają głównie ptaki, chociaż zdarza mu się polować również na jaszczurki, "latające szczury", pterozaury oraz wszelkie inne drobne zwierzęta jakie napotka.

W okresie lęgowym samica urządza gniazdo w dziupli lub rozpadlinie. Wychowuje kilka młodych osobników aż do momentu usamodzielnienia się.

SystematykaEdytuj

Przynależność systematyczna Scimitodona jest niejasna. Prawdopodobnie jest to gad ssakokształtny lub też zwierzę spokrewnione z jaszczurkami lub krokodylami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki