FANDOM

Ten artykuł dotyczy filmu King Kong z 1933 roku.

Jego treść nie jest powiązana z filmem Petera Jacksona.

Pteranodon
Pteranodon
Informacje
Nazwa Pteranodon
Gromada Gady
Rząd Pterozaury
Podrząd Pterodaktyle
Rodzina Pteranodonty
Pokarm Głównie ryby
Film King Kong
Pter1

Pteranodon walczący z Kongiem

Pteranodon – rodzaj wymarłych gadów latających (pterozaurów) należących do podrzędu pterozaurów. Żył w górnej kredzie około 80-70 mln lat temu. Jego pierwsze skamieniałości zostały odkryte w 1870 w zachodnim Kansas. Zostały one zbadane dopiero sześć lat później przez paleontologa Othniela Marsha, który nazwał nowo odkryty rodzaj pterozaura Pteranodon longiceps.

Pteranodon był gadem, ale nie dinozaurem – z definicji, wszystkie dinozaury należą do grupy Saurischia i Ornithischia, co wyklucza pterozaury. Niemniej jest często błędnie opisywany jako dinozaur.

Informacje ogólneEdytuj

Pteranodon był jednym z największych latających gadów. Chociaż jego tułów nie przekraczał rozmiarów indyka, miał on potężne skrzydła,których rozpiętość wynosiła do 8 metrów. Jego tryb życia prawdopodobnie był podobny do tego jaki wiodą dzisiaj Albatrosy. Podobnie jak one, Pteranodon większość swojego życia spędzał na pełnym morzu, łowiąc ryby i tak jak albatrosy, szybował wykorzystując prądy powietrzne, które umożliwiały mu długi lot bez zużywania energii na machanie skrzydłami. Na ląd wracał najprawdopodobniej tylko w celach rozrodczych.

Pteranodon z Wyspy Czaszek był odrobinę większy od swojego prehistorycznego krewniaka. Noce spędzał na półkach skalnych w centralnej części wyspy, skąd wyruszał na łowy. Żywił się rybami oraz zwierzętami średniej wielkości.

SystematykaEdytuj

Pteranodon przetrwał na Wyspie Czaszek miliony lat w niemalże niezmienionej postaci. Jest to ten sam gatunek, jednakże osiągający odrobinę większe rozmiary.

W filmieEdytuj

Pteranodon zaatakował Ann na półce skalnej. Zginął zabity przez Konga.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki