FANDOM

Peracerdon
Paracerdon.jpg
Informacje
Nazwa Peracerdon exitialis
Gromada Gady
Nadrząd Dinozaury
Podrząd Teropody
Rodzina Bliżej nieokreślona
Pokarm Rybożerca
Siedlisko Morskie wybrzeża, okolice rzek i mokradeł

Peracerdon exitialis (łac. zabójczy ostry ząb) – gatunek niedużego rybożernego dinozaura zamieszkującego linię brzegową Wyspy Czaszek.

Informacja ogólneEdytuj

Jest to smukły teropod kształtem ciała przypominający ambulaquazaura. Osiąga od 4 do 5 metrów długości. Odznacza się raczej delikatną budową; ciało pokryte jest zielonkawą łuską z odstającymi gdzieniegdzie z grzbietu czerwonymi wyrostkami. Jego charakterystyczną cechą są silnie wydłużone, wąskie szczęki. Tak jak większości rybożerców peracerdon posiada liczne ostre zęby. Długi ogon pozwala mu zachować równowagę brodząc po skalistych brzegach nawet przy dużych falach.

BehawiorEdytuj

Jest to samotny drapieżnik występujący na całej linii brzegowej wyspy, chociaż można go napotkać również przy wewnętrznych mokradłach czy namorzynowych zalewiskach. Większość dnia spędza na brodzeniu w przybrzeżnych wodach i wyłapywaniu ryb oraz skorupiaków. Na lądzie może również polować na drobne zwierzęta czy pisklęta oraz młodociane osobniki innych dinozaurów, które oddaliły się od swoich gniazd.

SystematykaEdytuj

Jest to bliżej nieokreślony dinozaur z grupy teropodów. Możliwe, że pochodzi od spinozaurów, choć bardziej prawdopodobne jest jego pokrewieństwo z jakimiś tetanurami lub ceratozaurami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki