FANDOM

Howler
WhiteBat.jpg
Informacje
Nazwa Noctadorior alba
Gromada Ssaki
Rząd Gryzonie
Siedlisko Korony drzew, skały
Pokarm Drapieżnik
Film King Kong

Noctadorior alba (łac. biały nocny napastnik), znany też jako Skull Island White Bat (pol. Biały nietoperz z Wyspy Czaszek) - gatunek małego latającego ssaka z rzędu gryzoni.

Informacje ogólneEdytuj

Jest to małe zwierzę o pokroju ciała przypominającym nietoperza. Rozpiętość błoniastych skrzydeł wynosi około 20 centymetrów, ich budowa zaś jest również zbliżona do nietoperzych skrzydeł. Głowa posiada duże uszy oraz silnie zredukowane oczy. Ciało pokrywa gęste futro o białej barwie.

BehawiorEdytuj

Jest to niegroźny, nocy drapieżnik. Poluje na owady i wije, które znajduje za pomocą słuchu, węchu i prymitywnej echolokacji. Jego słaby wzrok niewiele się przydaje podczas łowów. Biały nietoperz często pada ofiarą innych, większych gatunków "latających szczurów".

SystematykaEdytuj

Wbrew swojej nazwie i wyglądowi, biały nietoperz nie jest nietoperzem, lecz gryzoniem. W procesie ewolucji wykształcił cechy pozwalające na odbywanie aktywnego lotu i upodobnił się do nietoperzy. Zjawisko to nazywane jest w ewolucjonizmie mianem konwergencji.

Biały nietoperz pochodzi jednak z innej rodziny niż pozostałe "latające szczury".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki