FANDOM

Nefundusaurus
Nefundudsaurus pożerający tubylca
Informacje
Nazwa Nefundusaurus acerbus
Gromada Gady
Infragromada Archozauromorfy
Rząd Rauizuchy
Siedlisko Wybrzeża
Pokarm Drapieżnik
Film King Kong

Nefundusaurus acerbus (łac. kłopotliwy wstrętny jaszczur) - gatunek dużego drapieżnego rauizucha zamieszkującego linię brzegową Wyspy Czaszek.

Informacje ogólneEdytuj

Jest to masywny, czworonożny drapieżca o szaro-niebieskawej barwie z jasnym podbrzuszem. Na grzbiecie oraz na ogonie wyrasta mu szereg łusek, dodatkowe szeregi kolcowatych wyrostków ciągną się po obu stronach ogona. Czaszka jest krótka i zwarta, szyja gruba, cztery mocne łapy utrzymują mocny korpus. Nefundusaurus osiąga od 5,3 do 8 metrów długości, 1,7 wysokości w biodrach oraz 800 kilogramów wagi.

BehawiorEdytuj

Nefundusaurus jest brutalnym drapieżnikiem zamieszkującym pasmo wybrzeży. Podczas polowania kieruje się znakomitym węchem. Jego głównym pożywieniem najczęściej są foki i żółwie, głodny może zapolować na ludzi czy na skorupiaki. Nie gardzi też padliną. Często wykorzystuje swój rozmiar do zastraszania mniejszych drapieżników i odbierania im ich zdobyczy. Sam biega dość wolno, dlatego najczęściej woli polować z zasadzki. Zaatakowany broni się potężnymi szczękami i kolczastym ogonem. Jego gruba, łuskowata skóra chroni go niczym pancerz.

SystematykaEdytuj

Nefundusaur jest rauizuchem, czyli rodzajem triasowego archozaura. Były to czworonożne drapieżniki spokrewnione z krokodylami. Być może pochodzi od postozucha.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki