FANDOM

Ten artykuł dotyczy gatunku pochodzącego z filmu King Kong z 2005 roku.

Jeżeli szukasz gatunku z filmu King Kong, patrz Kong (gatunek 1933).

Megaprimatus Kong
M. Kong vs. V. rex
Informacje
Nazwa Megaprimatus Kong
Gromada Ssaki
Rząd Naczelne
Siedlisko Góry, dżungla
Pokarm Roślinożerca
Film King Kong

Megaprimathus kong (Kong) był gatunkiem starożytnej małpy, występującej na Wyspie Czaszki.

Zachowanie Edytuj

Jak każdy przedstawiciel małp człekokształtnych, Megaprimatus Kong żyje w grupach. Kong wykazał wysoki poziom inteligencji, był w stanie zrozumieć różnie dźwięki. Samotne osobniki wykazują wysoki poziom agresji, desperacji i potrzeby życia razem z innymi osobnikami. Ta potrzeba interakcji społecznych jest głównym powodem, dla którego Kong był tak opiekuńczy dla Ann Darrow. Walcząc z niebezpiecznymi drapieżnikami, takimi jak Vastatosaurus rex z dziką furią, nawet zasłaniając własnym ciałem kobietę.

Wygląd Edytuj

Kong jest olbrzymim gorylem o czarnym kolorze futra. Ich twarz, dłonie i stopy są szare i nie posiadają futra. Starsze samce posiadają jasne futro na grzbiecie
Przeciętny Kong osiąga 7,6 metra wysokości i waży 8 ton.

Dieta Edytuj

Kong to typowy roślinożerca. Żywił się głównie roślinami, takimi jak bambus czy owoce. Jednak wiadomo, że Kong żywi się również termitami.

Naturalne drapieżniki Edytuj

Konga atakowały niektóre drapieżniki, takie jak Vastatosaurus Rex. Mniejsze drapieżniki, takie jak Venatosaurus, Foetodon ferrus czy Terapusmordax były dodatkowym zagrożeniem dla młodocianych osobników. Dorosły Kong jest jednak niebezpieczny, zdolny zabić, nawet tak dużego drapieżnika jak V. rex. Podobnie jak zwykłe goryle, walczyli z innymi przedstawicielami gatunku, głównie samcami.

Ciekawostki Edytuj

  • Wiek King Konga (2005) jest szacowany na 100-120 lat.