FANDOM

Malevolusaurus
Malevolusaurus.jpg
Informacje
Nazwa Malevolusaurus perditor
Gromada Synapsydy
Rząd Pelykozaury
Rodzaj Dimetrodon
Siedlisko Wyżyny
Pokarm Drapieżnik, padlinożerca, kanibal
Film King Kong

Malevolusaurus perditor (łac. złośliwy jaszczur-niszczyciel) - gatunek drapieżnego synapsyda zamieszkującego wyżyny Wyspy Czaszek.

Informacje ogólneEdytuj

Malevolusaurus jest dużym, tęgim pelikozaurem o zielonkawym kolorze. Ma masywną czaszkę pokrytą licznymi kolcami oraz charakterystyczny dla swojego rodzaju wachlarz na grzbiecie, powstały z połączonych skórą wyrostków kręgosłupa. Wachlarz pełni funkcję termoregulacyjną, pozwala zwierzęciu dodatkowo nagrzać się o świcie lub w chłodną pogodę. Ze względu na raczej delikatną budowę wachlarz często odnosi uszkodzenia podczas polowań lub pojedynków. Malevolusaurus osiąga od 6,6 do 8 metrów długości.

BehawiorEdytuj

Jest to oportunistyczny drapieżnik. Żywi się padliną, poluje na chore lub ranne zwierzęta, ale jego łupem może paść wszystko, co podejdzie zbyt blisko, nawet inne Malevosaurusy. Często też wykopuje z nor małe zwierzęta.

Malevolusaurus składa jaja na nasłonecznionych stokach, gdzie są one naturalnie ocieplane. Największym zagrożeniem dla nowo wyklutych młodych są dorosłe osobniki. Osiemdziesiąt procent młodych nie przeżywa pierwszego roku, pożarte przez starsze. Kanibalizm jest w przypadku tego gatunku skuteczną metodą kontrolowania populacji, gdyż ten synapsyd ma niewielu wrogów. Tylko szablozębne gladiodony są w stanie na nie polować.

SystematykaEdytuj

Malevolusaurus jest ssakokształtnym pelikozaurem, prawdopodobnie jest bezpośrednim potomkiem dimetrodona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki