FANDOM

Ligocristus innocens
Ligocristus 2
Informacje
Nazwa Ligocristus innocens
Gromada Gady
Nadrząd Dinozaury
Podrząd Cerapody
Rodzina Hadrozaury
Siedlisko Otwarte równiny, obrzeża dżungli
Pokarm Roślinożerca
Film King Kong
Ligocristus

Ligocristus innocens (łac. herb-motyka) - gatunek dużego, roślinożernego dinozaura kaczodziobego. Jeden z najpospolitszych gatunków zamieszkujących Wyspę Czaszek.

Informacje ogólneEdytuj

Ligocristus posiada budowę ciała charakterystyczną dla wszystkich dinozaurów kaczodziobych. Posiada jasne, żółto-brązowe ubarwienie z pomarańczowo-czerwonym pasem biegnącym wzdłuż grzbietu. Z tyłu głowy wyrasta kostna narośl w kształcie pojedynczego szpikulca ze skórną błoną łączącą go z grzbietem. Zwierzę osiąga od 7 do 11 metrów długości oraz do kilku ton wagi.

BehawiorEdytuj

Jest to pospolity gatunek łączący się w stada. Występuje na otwartych terenach równinnych, gdzie żeruje wraz z innymi dużymi roślinożercami. Pojedyncze osobniki zapuszczają się na obrzeża dżungli, gdzie z reguły padają ofiarą drapieżników.

Podobnie jak wymarłe hadrozaury, Ligocristusy wydają z siebie głośne dźwięki, za pomocą których komunikują się z innymi przedstawicielami swojego gatunku. Skóra na ich głowie (na odcinku pomiędzy nozdrzami i oczami) może zmieniać barwę ma skutek ukrwienia i działania hormonów. W okresie godowym pyski samców nabierają czerwonej barwy, zaś byki toczą między sobą walki o samice.

Gatunek ten stanowi ważne ogniwo w łańcuchu pokarmowym Wyspy Czaszek - stanowi on podstawowe źródło pożywienia dla dużych mięsożerców, szczególnie dla Vastatozaura.

SystematykaEdytuj

Ligocristus jest typowym przedstawicielem hadrozaurów, czyli "dinozaurów kaczodziobych". Prawdopodobnie jest spokrewniony z wymarłym Zaurolofem (Saurolophus).

W filmieEdytuj

Ligocristus pojawia się w jednej ze scen filmu Petera Jacksona - Ann Darrow napotyka się w dżungli na Foetodona pożerającego padlinę tego dinozaura.