FANDOM

Ten artykuł dotyczy filmu King Kong z 1933 roku.

Jego treść nie jest powiązana z filmem Petera Jacksona.

Kong
Kong.jpg
Informacje
Nazwa Megaprimatus kong
Gromada Ssaki
Rząd Naczelne
Siedlisko Góry, dżungla
Pokarm Wszystkożerca
Pter1.jpg

Pteranodon walczący z Kongiem

Bear2.jpg

Albinotyczny osobnik

Kong (Megaprimatus kong) – gatunek gigantycznej małpy występującej na Wyspie Czaszek. Jedno z największych stworzeń w całym zaginionym świecie oraz najgroźniejszy lądowy mieszkaniec wyspy. Gatunek wymierający; do 1933 na Wyspie Czaszek przetrwały najprawdopodobniej tylko dwa osobniki.

Informacja ogólneEdytuj

Król wyspy ma wygląd typowy dla goryla: dużą głowę, ręce dłuższe od nóg, gęstą czarną sierść. Porusza się zgarbiony, częściej na tylnych kończynach niż na wszystkich czterech. Potrafi się świetnie wspinać.

Zamieszkuje centralną część wyspy. Przedstawiciele tego gatunku zazwyczaj spędzali noc w górskich kryjówkach, zaś na dzień wychodzili żerować w dżunglę. Pożywienie Konga stanowią głównie rośliny, chociaż nie gardzi też mięsem. Jest to gatunek agresywny i destruktywny. Niesamowicie silny, nie ma w zasadzie naturalnych wrogów. Jedynie dorosły Tyrannosaurus jest w stanie mu zagrozić.

W gatunku tym można zaobserwować przypadki albinizmu. Młode osobniki są z reguły mniej agresywne od starszych.

W filmieEdytuj

Kong był tytułowym potworem w King Kongu. W kontynuacji (Son of Kong) pojawia się młodociany, albinotyczny osobnik. Możliwe, że był on potomkiem „King Konga”.

SystematykaEdytuj

Systematyka Konga jest niepewna. Można by przypuszczać, iż pochodzi od prehistorycznego Gigantopiteka, jednak małpy te były bliżej spokrewnione z orangutanami niż z gorylami, a Kong ma wygląd stuprocentowego goryla. Najprawdopodobniej więc wywodzi się od goryli.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki