FANDOM

Solfuga księżycowa
Galeodes Luna.jpg
Informacje
Nazwa Galeodes Luna
Gromada Pajęczaki
Rząd Solfugi
Siedlisko Podszycie dżungli
Pokarm Drapieżnik
Film King Kong

Galeodes luna (Moonspider) – gatunek dużego pajęczaka zamieszkującego dżunglę Wyspy Czaszek. Jego łacińska nazwa oznacza „solfugę księżycową”.

Moonsp..jpg

Informacje ogólneEdytuj

Moonspider ma wygląd typowej solfugi, z tym, że osiąga rozmiary kota. Posiada cztery pary stawowych odnóży, jedną parę nogogłaszczek oraz potężne szczękoczułki. Ciało ma szaro – czarny kolor i pokryte jest krótkimi włosami. W przeciwieństwie do swoich krewniaków, pajęczak ten posiada silny jad, mogący osłabić nawet duże zwierzę.

BehawiorEdytuj

Jest to drapieżnik prowadzący nocny tryb życia. W dzień kryje się w wykopanej w ziemi norce, z której wyrusza po zmierzchu na łowy. Jego łupem padają głównie pisklęta dinozaurów i dużych nielotnych ptaków. Chwyta je potężnymi szczękoczułkami i zabija jadem. Upolowaną ofiarę zaciąga do norki i tam w spokoju pożera. Jeden posiłek wystarczy mu na długi czas.

SystematykaEdytuj

Wbrew nazwie "moonspider", Galeodes Luna nie jest pająkiem, lecz solfugą – pajęczakiem znanym też jako camel spider. Możliwe, ze jego najbliższym krewnym jest Galeodes granti.

W filmieEdytuj

Możemy zobaczyć tego pajęczaka gdy Ann próbuje wyczołgać się z legowiska Konga – zaniepokojony obecnością kobiety wysuną z norki swoje odnóża.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki