FANDOM

Foetodon
Foetodonx
Informacje
Nazwa Foetodon ferrus
Gromada Gady
Siedlisko Dno dżungli
Pokarm Padlinożerca, drapieżnik
Film King Kong
Foetodon2
Foetodon3

Foetodon ferrus (łac. okrutny cuchnący ząb) – duży, mięsożerny gad zamieszkujący dno dżungli Wyspy Czaszek.

Informacje ogólneEdytuj

Foetodon ma wygląd masywnej jaszczury ze zwartym pyskiem, krótkimi łapami oraz podwójnym rzędem tarczek ciągnącym się wzdłuż grzbietu, upodabniającym go trochę do krokodyla. Ciało pokryte jest grubą, szarooliwkową skórą. Głowa jest duża i wyposażona w mocne szczęki, pełne ostrych zębów. Foetodon osiąga od 5 do 6,6 metra długości oraz od 400 do 600 kilogramów wagi.

BehawiorEdytuj

Zwierzę to zamieszkuje najniższą warstwę prehistorycznej dżungli. Jest samotnikiem, poruszającym się po leśnym podłożu i poszukującym wszelkiego rodzaju padliny. Poluje również na małe zwierzęta i wygrzebuje wielkie bezkręgowce ze spróchniałych pni drzew i leśnej ściółki. W jego ślinie żyje wiele odmian bakterii, które mogą zainfekować ranę ugryzionego przezeń zwierzęcia.

Foetodon jest płochliwy, w razie ataku z reguły ucieka. Często pada ofiarą Vastatozaura.

SystematykaEdytuj

Jest to nieokreślony gad, najprawdopodobniej pochodzi od jaszczurek bądź niezidentyfikowanych archozaurów.

W filmieEdytuj

Możemy zobaczyć w filmie dwa osobniki, jeden atakuje Ann; ginie pożarty przez Vastatozaura.