FANDOM

Ten artykuł dotyczy filmu King Kong z 1933 roku.

Jego treść nie jest powiązana z filmem Petera Jacksona.

Dwunogi jaszczur
Jsz2.jpg
Informacje
Nazwa Brak oficjalnej nazwy
Gromada Gady
Rząd Łuskonośne
Rodzina Jaszczurkowate
Pokarm Drapieżnik
Film King Kong
Jsz.jpg

Jaszczur w koloryzowanej wersji obrazu

Dwunogi jaszczur - gatunek dużej jaszczurki zamieszkującej skalne rozpadliny Wyspy Czaszki.

Informacje ogólneEdytuj

Jest to kilkumetrowy jaszczur jaskrawo zielonego koloru. W procesie ewolucji zaniknęły mu tylne kończyny. Wzdłuż grzbietu ciągnie mu się niewielki skórny grzebień, a szyję pokrywają kolczaste wyrostki. Ogólnym wyglądem zwierzę to przypomina przerośniętego, dziwacznego legwana bez tylnych nóg.

Jaszczur zamieszkuje skalne rozpadliny, kaniony, szczeliny. Poluje na wszystkie mniejsze stworzenia, możliwe, że zjada też padlinę. Potrafi się wspinać.

SystematykaEdytuj

Stwór ten jest dużą jaszczurką nieokreślonego pochodzenia, sądząc po wyglądzie może być spokrewniony z legwanami lub waranami.

W filmieEdytuj

Jaszczur pojawia się w scenie ataku Konga na załogę. Wypełza ze skalnego wąwozu w kierunku Jacka Driscoll'a. Mężczyzna przecina nożem lianę, strącając stwora w przepaść.

Dwunogą jaszczurkę można też zauważyć w odtworzonej "zaginionej scenie", jak wpełza na stromą ścianę.

Ciekawostki Edytuj

  • Dwunogi jaszczur prawdopodobnie był inspiracją dla pojawiającego w filmie Kong: Wyspa Czaszki z 2017 Czaszkołaza (Skull Crawler).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki