FANDOM

Weta-rex
Weta-rex5.jpg
Informacje
Nazwa Denicrida rex
Gromada Owady
Rząd Prostoskrzydłe
Rodzina Anostostomatidae
Rodzaj Denicrida
Siedlisko Skalne rozpadliny
Pokarm Drapieżnik, wszystkożerca
Film King Kong

Deinacrida rex (łac. Okropny król świerszczy), w skrócie "weta-rex" - gatunek dużego, agresywnego szarańczaka zamieszkującego skalne rozpadliny i wąwozy całej Wyspy Czaszek.

Informacje ogólneEdytuj

Deinacrida jest kuzynką nowozelandzkiej wety, od której fizycznie różni się wielkością. Razem z długimi czułkami oraz skocznymi tylnymi kończynami osiąga od 0,5 do ponad metra długości. Jest to bezskrzydły szarańczak, przypominający świerszcza, ma brązowawą barwę, mocne żuwaczki oraz długie tylne odnóża, umożliwiające wykonywanie długich skoków.

BehawiorEdytuj

W przeciwieństwie do zwykłej wety, deinacrida jest wyjątkowo agresywnym drapieżnikiem. Można ją spotkać w skalnych kanionach, szczelinach i rozpadlinach, gdzie kryje się wśród martwej roślinności. Jest to gatunek bardzo pospolity, szybko się rozmnaża i dorasta. Osobniki żyją luźno rozproszone po kanionach, gdy usłyszą hałasy zbłąkanego zwierzęcia, rzucają się na nie chmarą, niczym szarańcza, i zaciekle gryzą żuwaczkami. Mogą w ten sposób upolować nawet silne dinozaury.

Bugs.jpg

Wety atakują Jack'a Driscoll'a

SystematykaEdytuj

Weta-rex jest blisko spokrewniona z reliktową rodziną szarańczaków - wetami (rodzina deinacrida) - dużym, przypominającym świerszcza owadem. Jako ciekawostkę można dodać, że wykreowanie tych owadów przez filmowców było hołdem dla studia zajmującego się efektami wizualnymi w filmie, Wety Workshop.

W filmieEdytuj

Deinacridy atakują bohaterów w pajęczym dole. Oblazły Jack'a i Jimmy'ego. Chłopak uratował scenarzystę strzelając do szarańczaków z Thompsona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki