FANDOM

Czaszkołaz (ang. Skull Crawler) - duży gad, mający 2 długie przednie kończyny oraz długie i serpentynowate ogony. Mają długie, smukłe i muskularne ciała. Ich głowy z powodu koloru białego przypominają czaszki. Mają również długie, "roztrojone" jęzory, służące czasem do chwytania zdobyczy.

W filmie: Edytuj

W filmie widać młodego Czaszkołaza ucztującego na wodnym bawole. Pojawia się jednak Kong (Megaprimathus Kong) który walcząc z dwoma młodymi Czaszkołazami kończy ucztę i zabija ich. Jeden z młodszych osobników zasadził się na Jack'a Champana i Spore Mantisa, ale tylko Jack'a zjadł żywcem, natomiast Spore Mantisowi udało się uciec. Ten sam Czaszkołąz zwrócił szczątki Jack'a w Boneyardzie, gdzie aktualnie przebywali bohaterowie filmu. Ogólnie Czaszkołaz zabił: Jack'a, Williama Randę, a także Earla Cole'a, jednak Cole nie został zjedzony (Cole próbując uratować innych odbezpieczył dwa granaty chcąc zabić Ramaraka, jednak ten uderza go ogonem, a Cole sam umiera przez wybuch granatów). W finale filmu Ramarak walczył z Kongiem. Początkowo miał przewagę, jednak z odsieczą pomagali Kongowi bohaterowie, którym udało się przeżyć. Walka była długa i zaciekła. Ostatecznie Kong wygrał poprzez wyrwanie flaków Ramarakowi.

Umiejętności Czaszkołaza: Edytuj

Wady: Edytuj

  • Zwiększony Metabolizm:

Czaszkołaz miał podwyższony metabolizm, tak bardzo, że był wiecznie głodny.

Zalety Edytuj

Wytrzymałość: Edytuj

W filmie Kong: Wyspa Czaszki podczas finałowej walki pomiędzy Kongiem, a Gigantycznym Czaszkołazem Ramarakiem widzimy jak bardzo wytrzymały jest ten gad. Kong walnął Ramaraka "odłamkiem ziemi", co jednak tylko oszołomiło jaszczura, a potem uderzył drzewem, co też tylko oszołomiło Ramaraka.

Ciekawostki: Edytuj