FANDOM

Czaszkołaz (ang. Skull Crawler) - duży gad żyjący na Wyspie Czaszki.

Wygląd Edytuj

Czaszkołaz to duży, wężowy stwór z tylko dwoma długimi przedramionami i nie ma tylnych kończyn. Kilka aspektów ich wyglądają na szkieletowe, zwłaszcza ich plecy i głowy. Ich głowy przypominają mozazaury. Dodatkowo Czaszkołazy mają cztery palce z każdej strony, a kciuk jest najmniejszym palcem, a pozostałe palce są większe i tej samej wielkości. Czaszkołazy mają rozmiar od 12 do 95 stóp (3,6576‬-‪28,956‬ metra) wzrostu. Mniejsze Czaszkołazy są w stanie zmieścić się wewnątrz oczodołów w czaszce gatunków Konga, a największy Czaszkołaz widziani w filmie, Skull Devil (w polskiej wersji: Ramarak), jest niemal tak wysoki, jak sam Kong i posiada wyraźne kolce na łokciach. W zwięzłej komiksowej Wyspa Czaszki: Narodziny Konga, widzowie widzą kilka pełnowymiarowych Czaszkołazów, a także posiadają wyraźne kolce łokciów Ramaraka.

Osobowość Edytuj

Czaszkołazy to agresywne i dzikie stworzenia, które zdają się atakować i zabijać wszystko w zasięgu wzroku. Monarcha sklasyfikuje je jako "hypervores" ze względu na nienasycone apetyty. Choć Czaszkołazy wydają się działać instynktownie, największy Czaszkołaz wykazywał pewne inteligencje, kiedy Earl Cole z dala od ogona, zanim jego granaty mogą wybuchnąć

Wygląd Edytuj

Wygląd Edytuj

W filmie: Edytuj

W filmie widać młodego Czaszkołaza ucztującego na wodnym bawole. Pojawia się jednak Kong (Megaprimathus Kong) który walcząc z dwoma młodymi Czaszkołazami kończy ucztę i zabija ich. Jeden z młodszych osobników zasadził się na Jack'a Champana i Spore Mantisa, ale tylko Jack'a zjadł żywcem, natomiast Spore Mantisowi udało się uciec. Ten sam Czaszkołąz zwrócił szczątki Jack'a w Boneyardzie, gdzie aktualnie przebywali bohaterowie filmu. Ogólnie Czaszkołaz zabił: Jack'a, Williama Randę, a także Earla Cole'a, jednak Cole nie został zjedzony (Cole próbując uratować innych odbezpieczył dwa granaty chcąc zabić Ramaraka, jednak ten uderza go ogonem, a Cole sam umiera przez wybuch granatów). W finale filmu Ramarak walczył z Kongiem. Początkowo miał przewagę, jednak z odsieczą pomagali Kongowi bohaterowie, którym udało się przeżyć. Walka była długa i zaciekła. Ostatecznie Kong wygrał poprzez wyrwanie flaków Ramarakowi.

Galeria Edytuj

Umiejętności: Edytuj

Wady: Edytuj

Zwiększony Metabolizm

Zalety Edytuj

Wytrzymałość: Edytuj

W filmie Kong: Wyspa Czaszki podczas finałowej walki pomiędzy Kongiem, a Gigantycznym Czaszkołazem Ramarakiem widzimy jak bardzo wytrzymały jest ten gad. Kong walnął Ramaraka "odłamkiem ziemi", co jednak tylko oszołomiło jaszczura, a potem uderzył drzewem, co też tylko oszołomiło Ramaraka.

Ciekawostki: Edytuj