FANDOM

Brutornis
Brutornis.jpg
Informacje
Nazwa Brutornis
Gromada Ptaki
Podgromada Neornithes
Rząd Blaszkodziobe
Siedlisko Dżungla, trawiaste równiny
Pokarm Drapieżnik
Film King Kong
Brutornis Face.jpg

Brutornis (łac. ciężki kogut) - duży nielotny ptak zamieszkujący zarośla i trawiaste równiny Wyspy Czaszek. Największy z pięciu Terror birds.

Informacje ogólneEdytuj

Jest to duży, nielotny ptak o masywnej sylwetce, potężnych nogach oraz dużej głowie wyposażonej w mocny dziób. Skrzydła są silnie zredukowane i nie pełnią żadnej funkcji. Pióra są włosowate i mają szaro-brązowawą barwę. Nogi są muskularne i pozwalają zwierzęciu na osiąganie dużych prędkości. Wzrost Brutonisa może przekraczać dwa metry.

Głównym narzędziem walki jest olbrzymi dziób. Jedno jego kłapnięcie wystarczy, żeby zabić małe zwierzę lub zranić większego napastnika. Również pazury na stopach znajdują zastosowanie w walce.

BehawiorEdytuj

Jest to drapieżnik, polujący na wszelkiego rodzaju drobne zwierzęta. Samica buduje gniazdo na skraju trawiastych równin i leśnych polan, nad którym nieustannie czuwa. Składa w nim kilka jaj wielkości melonów.

Lycaezaury opanowały taktykę zespołowego wywabiania matek z gniazda, by móc je splądrować. Przyczyniło się to do spadku liczebności populacji tych nielotów.

SystematykaEdytuj

Brutornis jest najprawdopodobniej potomkiem prehistorycznego nielota Gastornisa (znanego też jako Diatryma). Pod względem anatomicznym niewiele się od niego różni - jest jedynie nieznacznie większy.

W filmieEdytuj

Brutornis pojawia się w jednej z dodatkowych scen filmu, nieobecnej w wersji kinowej. Bohaterowie przedzierając się przez dżunglę usłyszeli dziwne odgłosy, na które zareagowali strzelając na oślep w krzaki. Tam na polanie znaleźli postrzelonego Brutornisa. Lumpy dobił konające zwierzę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki