FANDOM

Aterkurizaur
Atercurisaurus.jpg
Informacje
Nazwa Atercurisaurus
Gromada Gady
Nadrząd Dinozaury
Rodzina Stegozaury
Siedlisko Doliny, zarośnięte polany
Pokarm Roślinożerca
Film King Kong

Atercurisaurus (łac. jaszczur z ciemnymi włóczniami) - gatunek stegozaura zamieszkującego doliny Wyspy Czaszek.

Informacje ogólneEdytuj

Jest to typowy stegozaur, posiadający małą głowę, łukowaty grzbiet, szereg kostnych płyt oraz tylne kończyny dwukrotnie dłuższe od przednich. Cielsko jest granatowo-purpurowe z jasno szarym podbrzuszem. Atercurisaurus jest prawdziwym żywym czołgiem, posiada opancerzoną skórę oraz cały arsenał różnego rodzaju kolców i kostnych wyrostków. Jak każdy stegozaur, aterkurizaur posiada wielkie płyty ciągnące się wzdłuż grzbietu. Od bioder aż do końca ogona wyrasta mu rząd długich, ostrych kolców, stanowiących śmiertelnie niebezpieczny oręż. Osiąga od 5,3 do 7 metrów długości oraz do 3 metrów wysokości w biodrze.

BehawiorEdytuj

Aterkurizaur zamieszkuje zarośnięte doliny w głębi wyspy, gdzie żeruje na paprociach i sagowcach. Ostatnimi laty populacja tych dinozaurów znacznie zmalała, przyczyną tego były specjalne wymagania środowiskowe. Aterkurizaur wyspecjalizował się w zjadaniu paproci, więc brak dużych skupisk tych roślin był zmorą gatunku.

Stegozaury te większość życia spędzają w głębokich dolinach, wśród paproci drzewiastych i sagowców. Łączą się w luźne, pozbawione hierarchii grupy, które łączy tylko żerowanie na jednej polanie. Po okresie godów samice wspólnie opiekują się młodymi.

Aterkurizaury są zwierzętami wyjątkowo hałaśliwymi, potrafią wydawać z siebie całą gamę dźwięków. Zazwyczaj używają ich do informowania innych członków stada o zagrożeniu lub o jego braku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki