FANDOM

Arsasrtis
Arsitus.jpg
Informacje
Nazwa Arsarticaedes asilis
Gromada Gady
Nadrząd Dinozaury
Podrząd Teropody
Siedlisko Wyżyny, pasma górskie
Pokarm Drapieżnik
Film King Kong

Arsarticaedes asilis (łac. zwinny wyrachowany morderca) nazywany potocznie "Arsasrtis" - gatunek niewielkiego teropoda, zamieszkującego wyżyny i góry Wyspy Czaszek.

Informacje ogólneEdytuj

Arsasrtis jest potomkiem teropodów, który w procesie ewolucji powrócił do czworonożnego chodu. Jest smukłym, zwinnym drapieżnikiem. Ma zwartą czaszkę, cztery chude łapy oraz przydatny przy manewracji ogon. Osiąga od 2,6 do 4 metrów długości oraz około metra wysokości w biodrze.

BehawiorEdytuj

Jest to samotny drapieżnik zamieszkujący pasma wyżyn. Dzięki czworonożnemu chodowi sprawnie porusza się po półkach skalnych i niebezpiecznych dla dwunożnych zwierząt szlakach. Poluje na bifurcatopsy oraz inne roślinożerne gady. Atakuje z bliskiej odległości i ściga ofiarę szybkim sprintem. Zabija niczym gepard, gryząc i raniąc pazurami.

SystematykaEdytuj

Arsasrtis pochodzi od dwunożnych teropodów. W procesie ewolucji tak bardzo oddalił się od swoich przodków, że dokładne określenie jego przynależności systematycznej jest niemożliwe. Sądząc po odstającym pazurze na stopie można jednak wnioskować, że ma związek z dromeozaurami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki