FANDOM

Arachno-claw
Arachno.jpg
Informacje
Nazwa Arachnocidis
Typ Stawonóg
Podtyp Skorupiak (?)
Gromada Pancerzowce (?)
Siedlisko Skalne rozpadliny
Pokarm Drapieżnik, padlinożerca
Film King Kong

Arachnocidis (łac. "pajęczy szpon"), znany też jako "arachno-claw" - gatunek wielkiego stawonoga zamieszkującego skalne rozpadliny Wyspy Czaszek.

Informacje ogólneEdytuj

Arachno-claw przypomina wielkiego raka z głową owada oraz sześcioma pajęczymi odnóżami. Posiada parę czułek, parę ostrych szczypiec oraz mocny pancerz. Trzy pary stawowych odnóży porośniętych jest drobnymi włoskami czuciowymi. Odwłok jest owalny i spłaszczony grzbietobrzusznie. Rozpiętość odnóży waha się od 3 do 5 metrów, waga wynosi do 200 kilogramów.

Arachnocidis.jpg
Arachno-movie.jpg

Arachno-claw w scenie w pajęczym dole

BehawiorEdytuj

Arachnocidis zamieszkuje dna skalnych rozpadlin i kanionów, czeluście jaskiń i szczelin. Podobnie jak inni mieszkańcy rozpadlin nie lubi światła. Jest stworzeniem szybkim i wyjątkowo niebezpiecznym. Poluje z zasadzki, zaczaja się na półkach skalnych i chwyta ofiarę ostrymi kleszczami. Jako że na martwych i mrocznych dnach trudno o żywą ofiarę, arachnocidis najczęściej jednak zjada padlinę która spadnie z góry.

Na uwagę zasługuje nietypowy cykl życiowy tych stawonogów. Młode osobniki potrzebują wodnego środowiska, a błotniste bajora nie są w stanie im go zapewnić. Dlatego samice składają jaja w padlinę. Większość jaj co prawda zostaje zjedzona przez niepożądanych padlinożerców lub opadnie z padliną na dno szlamowatych jeziorek. Jednak niektóre zostaną pochłonięte wraz z padliną przez Carnictisy. Larwy rozwijają się we wnętrzu tych wielkich robaków, korzystając z wodnego otoczenia oraz żywiąc się tym co pożre carnictis, a gdy rozwiną się dostatecznie, wydalane są wraz z niestrawionymi resztkami.

SystematykaEdytuj

Arachnocidis łączy w sobie cechy skorupiaków i owadów. Prawdopodobnie jednak pochodzi od skorupiaka, który przystosował się do życia w lądowych czeluściach.

W filmieEdytuj

Arachno-clawy zaatakowały marynarzy w pajęczym dole. Pochwyciły jednego z członków załogi i szarpały nim tak, że wyleciał w powietrze prosto w kleszcze deplectora. Niezliczone ilości tych skorupiaków osaczyły ocalałych na dnie, zostały wybite przez nadchodzącą pomoc Englehorna.

Arachno...jpg

Postrzelony arachnocidis

Więcej z Fandomu

Losowa wiki