FANDOM

Ambulaquasaurus
Ambulo.jpg
Informacje
Nazwa Ambulaquasaurus cristarufus
Gromada Gady
Nadrząd Dinozaury
Podrząd Teropody
Rodzina Bliżej nieokreślona
Pokarm Rybożerca
Siedlisko Rozlewiska, okolice rzek, mokradeł i potoków

Ambulaquasaurus cristarufus (łac. Przybrzeżny jaszczur z czerwonym grzebieniem) - gatunek średniej wielkości rybożernego teropoda.

Informacje ogólneEdytuj

Ambulakuazaur jest smukłym drapieżnikiem wyposażonym w długie szczęki pełne szpilkowatych zębów oraz przednie kończyny zaopatrzone w mocne szpony, idealnie przystosowane do chwytania śliskich ryb. Drapieżnik ma szarozielony kolor z jasnym podbrzuszem i ciemnymi szerokimi pasami na ogonie. Ambulaquasaurus posiada również kilka cienkich, pomarańczowych grzebieni za głową i na plecach, które wyglądają podobnie do płetwy grzbietowe ryby. Chociaż ich funkcja nie jest znana, mogą odgrywać rolę w rytuałach godowych lub komunikacji. Osiąga od 3 do 4,5 metra długości i do 1,6 wysokości w biodrze. Waży 200 kilogramów.

BehawiorEdytuj

Ambulaquasaurus jest samotnikiem. Można go spotkać przy niemal każdej bieżącej wodzie, od ulotów nadmorskich bagien, dużych rzek, potoków, do małych strumieni wewnątrz dżungli. Jest wystarczająco silny, by przepłynąć wpław rzeki i rozlewiska oraz odeprzeć ataki innych drapieżników. Między osobnikami tego gatunku często dochodzi do konfliktów o łowisko, zazwyczaj kończą się one demonstracją sił, warczeniem na siebie i ucieczką słabszego dinozaura.

Dinozaur ten posiada wyspecjalizowane oczy, które minimalizują złudzenia optyczne wody oraz odblask słońca i pozwalają mu bezbłędnie zlokalizować ofiarę. Jego łupem padają najrozmaitsze ryby, które drapieżnik wyławia z pod powierzchni wody jednym płynnym ruchem.

Ambulakuazaury, podobnie jak większość rybożerców, wyuczyły się pór migracji ryb i wiedzą np. w jakiej porze roku ryby płyną na tarło z wód przybrzeżnych do śródlądowych i zaczajają się na nie.

SystematykaEdytuj

Trudno określić systematykę Ambulaquazaura, możliwe, że jest potomkiem jakiegoś małego tetanura lub ceratozaura.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki